Aan de slag met krijtstift

donderdag 17 december 2015

Het is heerlijk om weer thuis te zijn. Ik heb de kerstspullen uit de kelder gehaald en ben lekker in huis aan het rommelen. Ik ben ook weer creatief bezig geweest, ik ging aan de slag met een krijtstift.
Met krijtstift kun je veel leuke dingen doen. Zo maakte ik vandaag o.a. deze floating frame. Wat ik er nog meer mee deed kun je in dit artikel lezen. 



Ik heb al eerder over de krijtstift een blog geschreven. Toen liet ik zien hoe je zelf een floating frame kunt versieren. Veronica is sindsdien fan van de krijtstift en stuurde mij deze foto. Daardoor kwam ik op het idee om er nog een blog over te maken, maar dan nu met het thema kerst. 

Wat heb je nodig?

♥ Een krijtstift (o.a. te koop bij Hema en de hobbywinkel)
♥ Een afbeelding of tekst
♥ Plakband
♥ Floating Frame


Plak de tekst of afbeelding aan de achterkant op het raam en trek met de krijtstift de tekst over. Als je een grotere afbeelding wilt, dan dat je kunt printen, kun je ook de zinnen één voor één uitprinten. 

Ik heb de tekst twee overgetrokken omdat mijn krijtstift bijna leeg was. Daardoor is hij niet zo strak geworden. Toch vind ik hem leuk zo en maak ik hem niet overnieuw. Ik heb deze tekst op een deur in de woonkamer gemaakt. Gelukkig zat er in mijn instaswappakket een nieuwe krijtstift, die kwam goed van pas. 

In de keuken hebben we ook een deur met glas en daar heb ik de andere afbeelding op gemaakt. Krijtstift kun je makkelijk met een doek/spons en water weer verwijderen. 


Mijn tweede project was een afbeelding overbrengen op een floating frame. Dit kun je natuurlijk ook met de Cameo doen. Dan snijd je de afbeelding uit op vinyl en plak je het op. Ik doe het dit keer met krijtstift. Je legt de afbeelding onder het glas en trekt het over. 


Op Pinterest heb ik een bord aangemaakt met nog veel meer afbeeldingen die je hiervoor goed kunt gebruiken. Ik ga weer verder met mijn huis kerstproof maken. 

Laat je mij weten als je dit ook gedaan hebt? Ik zou het leuk vinden om het resultaat te zien.

♥Veel Liefs♥




4 opmerkingen :

  1. Super leuk gedaan, Cindy! `k Ben ook aan de slag geweest met de krijtmarker (zie IG). Ennuh..super bedankt voor je lieve kaartje! Jij ook (alvast, vanaf hier) fijne kerstdagen en een nieuwjaar toegewenst! :) Echt heel lief van je..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH wat superleuk gedaan!
    Wil ook nog steeds zo'n krijtstift halen, dus maar gauw eens naar de Hema.
    Nog bedankt voor je lieve kaartje!!! :)
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is een aanrader! Je kunt er veel leuke dingen meedoen.

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs