Zelfgemaakte kraam- en kindercadeautjes

zaterdag 13 juni 2015

Ik schreef al eerder een artikel over kraamcadeautjes. Hier kreeg ik ontzettend veel leuke reacties op.
Inmiddels heb ik alweer een aantal nieuwe cadeautjes gemaakt. Misschien heb je ze al op de Facebookpagina van Cosy by Cindy gezien. Omdat niet iedereen Cosy by Cindy ook via Facebook volgt, laat ik ze hier ook nog even zien. En ik heb vandaag een leuke DIY tip voor als je geen silhouette cameo hebt.
Ik heb deze fotolijstjes met vinyl beplakt, wat ik met de silhouette cameo gesneden heb. In het lijstje heb ik muisjes gedaan. Ook dat neem ik mee vanauit Nederland omdat ze dat hier niet verkopen. Leuk om te geven aan iemand die zwanger is (als je weet wat het wordt) of net een baby heeft gekregen.


 Wat ook leuk is om te geven is een floating frame! Ja daar zijn ze weer. 
Wat kun je daar toch veel leuke dingen meedoen! 

 Dit zijn twee houten plankjes die ik wit geschilderd heb.
Daarna beplakt met vinyl. Mijn volgend project wordt om 
er een sjabloon van te maken en dan het beschilderen. 

Met de silhouette kun je ook kaarten maken. Dit zijn mijn eerste twee naamkaarten die ik gemaakt heb. Dat is nog best een klusje, daar moet je even handigheid in krijgen. Deze twee kaartjes heb ik gemaakt voor collega´s van Menno die een kindje hebben gekregen. 

 Twee tekstborden van 25x25 cm.
Leuk voor op een kinderkamer. 

Met het programma dat bij de sihouette hoort, kun je maken wat je wilt. Je kunt zelf bestanden ontwerpen, of bestaande bestanden gebruiken. Zelf vind ik het heel leuk om persoonlijke cadeautjes te ontwerpen. Ik gebruik hiervoor wel veel bestaande bestanden of plaatjes van Pinterest. De foto´s die je hieronder ziet, zijn dezelfde plankjes als de hello baby plankjes die je eerder in het wit zag. Dit keer heb ik de kleur taupe gebruikt. Na het verven lak ik ze altijd af, omdat het vinyl dan beter hecht. Soms lak ik ze daarna nog een keer, zodat het vinyl zeker goed blijft zitten. 

Ik ben gek op uiltjes. Er zijn zoveel leuke en schattige uiltjes te vinden. 
Deze twee uilen op een tak vind ik ook super leuk. 


DIY tip

Heb je geen silhouette cameo? Dan kun je dit lijstje leuk bewerken met een krijtstift. Dit kun je op dezelfde manier als bij de floating frame doen. Klik hier om daar verdere uitleg over te lezen. 
Kies een leuke tekst of afbeelding uit en maak zelf een leuk cadeautje! 
De achtergrond van het lijstje zou je in een kleur kunnen doen als je een witte of zwarte stift gebruikt. Ik heb hier voor grijs gekozen omdat het anders zo roze werd. 

Heb je iets leuks gezien?

Heb ik je op een idee gebracht? Of ben je opzoek naar een leuk en persoonlijk cadeautje? Je kunt mij altijd berichtje sturen! Dit kan gemakkelijk via het contactformulier boven in het menu. 

♥Veel Liefs♥


6 opmerkingen :

  1. Wat weer superleuke cadeautjes!
    Allemaal weer erg mooi.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cadeautjes heb je gemaakt, je brengt me op ideetjes hoor.
    Ik gebruik ook vaak muisjes bij een kraamcadeautje, het effect ervan is altijd erg leuk.

    Mooi weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk wat je allemaal weer hebt bedacht en gemaakt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor alle lieve reacties :) Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat zijn heel leuke cadeautjes .... heb je weer heel mooi gedaan ..
    Een fijne week ...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs