Zelfgemaakte tekstborden

zaterdag 16 mei 2015

De grootste reden om een Silhouette Cameo te kopen, was omdat je daar o.a. tekstborden mee kunt maken. Afgelopen week had ik vakantie en ben ik voor het eerst daarmee aan de slag gegaan. En ik kan je vertellen dat ik flink los ben gegaan! Ik heb zoveel leuke bestanden op de computer en heb voorlopig nog ideeën genoeg. Vandaag laat ik zien wat ik de afgelopen week gemaakt heb.



Ik ben als eerste naar de bouwmarkt gegaan voor hout. Ik heb allemaal verschillende maten en diktes meegenomen en dan zie ik vanzelf wel wat prettig werkt. Daarna ben ik de planken gaan schilderen. Ik heb hiervoor de Home Deco van de action gebruikt. Na het aanbrengen van de verf, heb ik een laklaag aangebracht, waardoor het vinyl beter hecht.

Hoe ik aan de teksten kom.

Ik koop bestanden in de Silhouette Store, dat is een online shop waar je allerlei soorten bestanden kunt kopen. Ook haal ik veel uit verschillende Facebook-groepen vandaan. Er zijn een aantal dames die ik zeer dankbaar ben, want die plaatsen super leuke bestanden online. Je kunt namelijk ook zelf bestanden ontwerpen met het Silhouette programma, maar ook bestaande plaatjes of teksten "traceren", dat betekent dat je ze om zet naar een bestand wat je uit kunt snijden. Zo handig ben ik zelf helaas nog niet. Wel heb ik sommige bestanden een beetje aangepast. De tekst laat je uitsnijden door de machine, dan pel je het overige los en vervolgens breng je het met transferfolie over naar de juiste plaats. In het artikel: kraamcadeautjes kun je zien hoe ik dat met flexfolie heb gedaan. Dat werkt bijna hetzelfde, behalve dat je het niet hoeft te spiegelen en strijken.






Naast de tekstborden heb ik ook een paar memoborden gemaakt. Ik vind ze zelf erg leuk geworden! Ik heb nog meer gemaakt maar die heb ik in een album geplaatst op de Facebookpagina Cosy by Cindy.

♥Veel Liefs♥

5 opmerkingen :

  1. Ontzettend leuk gemaakt, Cindy! Zo doen we nog ideeën op bij elkaar,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan Cindy! Leuk dat je steeds weer nieuwe dingen uitprobeert met je cameo
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie leuke reacties :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat moet je gebruiken om de letters op het hout te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Binnenkort krijg ik mijn cameo. Ik ben al wat projectjes aan het zoeken en kwam toevallig op je blog! Prachtige dingen die je maakt ik denk dat ik al tijd tekort zal komen. Zo'n bord wil ik ook wel maken maar welk hout neem je het best?

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs